Motorové systémy

Automobilita budúcnosti

  Koncept vozidla CO2ncept-10 %
Download
 
 
 
 
Close

Konceptom vozidla CO2ncept-10 % realizovanom na základe Porsche Cayenne Schaeffler pôsobivo ukazuje potenciál na zlepšenie, ktorý sa dá dosiahnuť dôslednou prácou na detailoch vozidla so spaľovavím motorom. Pri CO2ncept-10 % optimalizačné opatrenia zahŕňajú detailné riešenia, ktoré sú už k dispozícii, alebo sú zavádzané do výroby bez zmeny základej konfigurácie vozidla.

 
 
 

Do optimalizácie klasického pohonu sa zaraďujú aj elektrické komponenty, ktoré sa nasadili namiesto doteraz používaných hydraulických dielov. V koncepte CO2ncept-10% boli nasadené v pohone a podvozku rôzne nové a osvedčené optimalizované komponenty z portfólia Schaeffler, ktoré v porovnaní so sériovým vozidlom podstatne znížili spotrebu.

Na optimalizovaní spotreby pohonných hmôt a s tým súvisiacich emisií CO2 sa motor podieľa 5,8 percentami. Väčšina z toho – 4,1 percent – sa dosiahla modifikovaním riadenia ventilov VarioCam Plus prostredníctvom elektromechanického prestavovača vačkového hriadeľa (namiesto doteraz používaného hydraulického prestavovača) a optimalizovanými prestaviteľnými zdvíhadlami na strane sania. Ďalších 1,7 percenta pochádza z minimalizovaného trenia vďaka optimalizácii komponentov vo ventilových, remeňových a reťazových pohonoch.

Ďalších 1,1 percent úspory spotreby prinášajú dvojradové guľkové ložiská s kosouhlým stykom použité v diferenciáloch na prednej a zadnej náprave. Ložiská "TwinTandem" nahradili doteraz používané kuželíkové ložiská a zreteľne znížili trecí odpor v porovnaní so sériovou prevodovkou: Na prevodovke prednej nápravy o 35, na prevodovke zadnej nápravy dokonca o 42 percent.

 
  Štart-Stop-Systémy
 

Schaeffler je považovaný vďaka svojmu technologickému portfóliu za spoločnika pre rozne štart-stop koncepty. Cieľom inžinierov je čo najefektívnejšie využiť inštalovaný elektrický výkon štart-stop-systému. Zvyšovanie pracovného bodu spaľovacieho motora pre ideálny pracovný rozsah, požadovaná prevádzka pomocných agregátov, regeneratívne brzdenie, boosting a plachtenie sú nenahraditeľné pre splnenie budúcich emisných noriem.

  Downsizing
 

Zmenšovanie objemu motora, prípadne znižovanie počtu valcov je cesta k splneniu sprísňovaných hraničných hodnôt CO2. Ale to neznamená, že sa pohony dneška a zajtrajška musia uspokojiť s niečím menším. Naopak, motory zajtrajška sú vysoko výkonné, preplňované stroje, ktoré sú navrhnuté pre maximálnu účinnosť. Sofistikované technológie musia teda kompenzovať torzné vibrácie, ktoré sa vyskytujú v hnacom ústrojenstve.