Prevodové systémy

Automobilita budúcnosti

  Schaeffler ACTIVeDRIVE

Konceptom vozidla ACTIVeDRIVE demonštruje Schaeffler svoju víziu moderného automobilu. Tento koncept slúži ako skúšobná platforma na overenie rôznych komponentov a systémov v reálnej prevádzke.

 
Download
 
 
 
 
Close

Schaeffler ACTIVeDRIVE je čistý elektromobil s pohonom všetkých kolies s celkovým výkonom 210 kW. Lítiovo-iónová batéria s kapacitou 18 kWh umožňuje dojazd do 100 km.

 
 
 

Zvláštnosťou Schaeffler-ACTIVeDRIVE je použitie elektrického diferenciálu (Schaeffler-eDifferencál) na prednej a zadnej náprave. Tento diel zlučuje elektrický pohon s možnosťou rozdelenia hnacieho výkonu na jednotlivé kolesá. To uľahčuje vektorizáciu momentu (rozdelenie krútiaceho momentu medzi pravým a ľavým kolesom), čo je výhodné pre jazdnú dynamiku, bezpečnosť a pohodlie.

Možnosť aktívneho rozdelenia hnacieho momentu robí eDiferenciál ideálnou platformou pre inovatívne ovládanie jazdnej dynamiky. Riešením predstaveným v ACTIVeDRIVE sa stal Schaeffler priekopníkom takéhoto elektrického konceptu pohonu automobilu.

 
  Systém 48 V
 

Šikovná hybridizácia v nízkonapäťovom systéme 48 V: Hlavným prvkom je kompaktný 48 V elektrický hnací modul umiestnený na prednej alebo zadnej náprave. Je to kompaktný elektrický pohon, ktorý obsahuje spojku a planétovú prevodovku. Tento hnací modul dláždi cestu pre ekonomické hybridizácie. Nízkonapäťové riešenie znižuje náklady a výdavky v porovnaní s vysokonapäťovým riešením s ich pridruženými požiadavkami.

  Inovatívne technológie pre ľahké konštrukcie

Znižovanie spotreby a emisií CO2 je dôležitá oblasť pôsobenia vývoja v automobilovom priemysle. Redukcia celkovej hmotnosti vozidiel a tým zvrátenie špirály hmotnosti je potenciál pre optimalizáciu.

 
Download
 
 
 
 
Close

Ľahká konštrukcia sa stáva základnou technológiou pre mobilitu budúcnosti nielen pre konvenčné pohony ale rovnako aj pre elektromobily. Aj Schaeffler nasadzuje inovačné technológie pre ľahké konštrukcie ako dôležitý stavebný kameň pre stratégie trvalého znižovania emisií CO2.

 
 
 
  Aretovacie ložisko

Najmodernejšie dvojspojkové prevodovky sú dnes celosvetovo v centre pozornosti a vedú automobilový priemysel čoraz viac k novým efektívnym konštrukciám. Často nie je jednoducho k dispozícii dostatočný priestor, aby bolo možné nainštalovať radiace vidličky a aretácie v telese prevodovky. Preto ponúka Schaeffler integrované riešenie pre priestorovo úsporné uloženie radiacich komponentov.

 
Download
 
 
 
 
Close

Novou kombináciou aretovacej funkcie a ložiska pre rotačný a posuvný pohyb (RLF) vznikla zaujímavá alternatíva pre konštruktérov. Aretovacie ložisko je možné použiť nielen na vonkajších, ale aj na vnútorných stenách prevodovky.

Ani po 4 miliónoch zaťažovacích cyklov, čo je viac ako 2-násobná prevádzková životnosť radiacej vidličky, neboli nájdené na dieloch žiadne stopy po opotrebovaní.