SERVIS
 
Spoločnosť Schaeffler prezentuje svoju víziu prepojenej mobility budúcnosti.

Spoločnosť Schaeffler prezentuje svoju víziu prepojenej mobility budúcnosti.

 
Elektromechanické pohony budú v budúcnosti schopné poskytovať údaje

Elektromechanické pohony budú v budúcnosti schopné poskytovať údaje

 
Kompaktné riešenie mobility pre mestské oblasti

Kompaktné riešenie mobility pre mestské oblasti

 
E-Board spoločnosti Schaeffler je špeciálne navrhnutý prostriedok na rýchly presun

E-Board spoločnosti Schaeffler je špeciálne navrhnutý prostriedok na rýchly presun

 
Vďaka súčasnému portfóliu produktov môže spoločnosť Schaeffler prispieť k výhodám digitalizácie

Vďaka súčasnému portfóliu produktov môže spoločnosť Schaeffler prispieť k výhodám digitalizácie

 
Inovatívne koncepcie pohonu, napríklad motor náboja kolesa, umožňujú nové typy mobility

Inovatívne koncepcie pohonu, napríklad motor náboja kolesa, umožňujú nové typy mobility

 
Bio-Hybrid je určený na presun v rozsahu 50 až 100 km

Bio-Hybrid je určený na presun v rozsahu 50 až 100 km

 
Bio-Hybrid od spoločnosti Schaeffler – vozidlo, ktoré je z hľadiska veľkosti a rozsahu niekde medzi elektrickým bicyklom a malým elektrickým vozidlom

Bio-Hybrid od spoločnosti Schaeffler – vozidlo, ktoré je z hľadiska veľkosti a rozsahu niekde medzi elektrickým bicyklom a malým elektrickým vozidlom

 
KONTAKT

Gula Marek
Marketing & Communications SK/CZ

Schaeffler Skalica, spol. s.r.o.
Skalica

Tel.  +421  34 696 4490
Gula Marek

ĎALŠIE INFORMÁCIE

Sledujte nás na Twitter @schaefflergroup a získajte všetky najnovšie tlačové správy a novinky.

2016-12-13 | Skalica

Od inteligentných valivých ložísk po Bio-Hybrid: Spoločnosť Schaeffler prezentuje svoju víziu prepojenej mobility budúcnosti


Spoločnosť Schaeffler sa zamerala na nové riešenia pre budúcnosť mestskej a sieťovej dopravy s pilotným projektom „Bio-Hybrid“. Automobilový a priemyselný dodávateľ prináša aj inteligentné komponenty a systémy, ktoré generujú dáta a dokážu prepojiť všetkých budúcich účastníkov cestnej premávky.

Podľa štúdie Organizácie Spojených národov sa celosvetová mestská populácia do roku 2050 zvýši o 2,5 miliardy. Kým rozvoj miest v mnohých priemyselných krajinách stagnuje, v afrických a ázijských metropolách exploduje. Len tri krajiny predstavujú 37% celkového rastu: Čína, India a Nigéria. „Keďže rozširovanie infraštruktúry nedokáže udržať krok s rastom obyvateľstva, tento vývoj má za následok obrovské problémy v doprave,“ vysvetľuje profesor Peter Gutzmer, zástupca generálneho riaditeľa a hlavný technologický riaditeľ spoločnosti Schaeffler. „Intermodálna doprava v oblastiach, kde je priestor vzácny, a schopnosť plynulého prechodu z jedného dopravného prostriedku na iný budú veľmi dôležitými faktormi v budúcich mestských centrách. Práve tu sú potrebné technické riešenia, na ktorých práve pracujeme.“

Udržateľné riešenia pre mobilitu budúcnosti
Jedným z inovatívnych konceptov spoločnosti Schaeffler je Bio-Hybrid – vozidlo, ktoré je z hľadiska veľkosti a rozsahu niekde medzi elektrickým bicyklom a malým elektrickým vozidlom. Na rozdiel od bicykla má strechu, ktorá ponúka určitú ochranu pred poveternostnými vplyvmi. Vozidlo má šírku len 85 centimetrov a štyri kolesá, ktoré zabezpečujú dobrú stabilitu pri jazde. Táto šírka bola zvolená preto, aby sa vozidlo mohlo používať aj na cyklotrasách vo väčšine krajín. Vodič Bio-Hybridu sa nemusí spoliehať len na svoje svaly, pretože výpomoc mu poskytuje elektrický pohon, ako v prípade elektricky poháňaných pedálov. Elektromotor počas brzdenia obnovuje energiu a privádza zachytávaný elektrický prúd späť do batérie. Vozidlo je určené na presun v rozsahu 50 až 100 km. Ak je batéria vybitá, dá sa jednoducho vybrať a dobiť z akejkoľvek domácej zásuvky.

Toto riešenie pre mobilitu vyvolalo skutočný záujem najmä vďaka funkčnému, vysoko kvalitnému dizajnu a integrovanej technológii inteligentných telefónov. Koncept bol navrhnutý ako platforma na rozvoj ďalších nadstavieb, ako je trojkolka. Zároveň je možné vytvoriť aj prepravnú verziu bez toho, aby sme museli robiť zásadné úpravy pohonu a náprav, čo by sa mohlo hodiť pri rozvoze pizze. „Bio-Hybrid nie je vysoko predajný produkt. Ide skôr o inšpiráciu pri zvažovaní nových foriem mobility,“ pripúšťa profesor Gutzmer. „Napriek tomu si vieme s vhodným partnerom predstaviť výrobu skúšobnej flotily pre použitie v metropole.“

Spoločnosť Schaeffler prezentuje aj elektrický „kickboard“, ktorý bol špeciálne určený na rýchly presun. Podobá sa na skateboard, tvoria ho dve nápravy a veľká doska. Rozdielom je, že v doske je zabudovaná batéria, ktorá poháňa zadnú nápravu pomocou elektromotora. Kickboard je ovládaný pomocou tyče s ergonomicky tvarovaným uchopením. „Takéto riešenia tzv. poslednej míle pomáhajú ľuďom využívať verejnú dopravu a zdieľanie vozidiel v mestskom prostredí,“ hovorí profesor Gutzmer ako vysvetlenie motivácie pre vytvorenie tohto produktu.

Technológia senzorov pre sieťou prepojené automobily budúcnosti
Neoddeliteľnou súčasťou siete mobility v budúcnosti bude aj osobný automobil. Na dosiahnutie tohto cieľa je potrebné vyvinúť inteligentné komponenty a systémy, ktoré budú schopné generovať dáta. Napríklad je dôležité, aby mali spoločnosti zamerané na zdieľanie vozidiel prehľad o intervaloch údržby všetkých vozidiel vo svojej flotile. Prevádzkovateľ musí mať preto prístup k informáciám o technickom stave všetkých komponentov v každom vozidle. Práve to umožňuje aj použitie ložísk s integrovanou funkcionalitou snímačov. Samotné generovanie technických údajov však nestačí: rozhodujúca je ich interpretácia. „Automobil sa stane súčasťou internetu vecí“, povedal profesor Gutzmer. „Naše senzorové ložiská, ktoré sa montujú tam, kde sa komponenty pohybujú a kde pôsobia sily, poskytujú údaje z prvej ruky.“

Údaje zaznamenané počas jazdy by mohli poskytnúť informácie nielen o vozidle, ale aj o stave cesty. To umožňujú systémy, ako je inteligentné aktívne riadenie valcov. Tento systém zvyšuje komfort jazdy a bezpečnosť pre cestujúcich a v kombinácii s GPS s vysokým rozlíšením by sa mohol používať na zasielanie informácií o zlom stave povrchu vozovky ďalším vozidlám alebo prevádzkovateľovi infraštruktúry. Pre prof. Gutzmera je kombinácia mechatronických odborných znalostí a digitálnych informácií základným predpokladom na prekonanie výziev, ktoré predstavuje hustá mestská premávka. „Pre mobilné riešenia budúcnosti bude vždy rozhodujúca mechanická dokonalosť,“ tvrdí profesor Gutzmer. „Avšak nejde len o spoľahlivosť, ale aj o bezpečnosť ľudí.“

Schaeffler používa Cookies pre zabezpečenie optimálneho využívania. Ďalším používaním tejto internetovej stránky vyjadrujete súhlas s používaním Cookies. Ďalšie informácie

Súhlasím