Hľadaný výraz

IAA Transportation 2022 Elektrifikované, automatizované, digitálne: Ložiskové inovácie pre úžitkové vozidlá od spoločnosti Schaeffler

Pressrelease Stage Image
Spoločnosť Schaeffler vyvíja špeciálne pre úžitkové vozidlá ložiská kolies, ktoré ešte výraznejšie znižujú trenie.Fotografie: Schaeffler (Jung von Matt)

12.09.2022 | Kysuce

  • Schaeffler svojim zákazníkom ročne dodáva viac ako 80 miliónov ložísk do úžitkových vozidiel.
  • Ložiská od spoločnosti Schaeffler znižujú trenie, straty, a tým aj spotrebu pohonov úžitkových vozidiel.
  • Ložiská kolies s integrovaným tesnením pomáhajú automaticky prispôsobovať tlak pneumatík nákladných vozidiel aktuálnym podmienkam.
  • Ložiská kolies s inteligentnými senzormi umožňujú automatizovanú jazdu a digitálne služby.

Budúcnosť dopravy a logistiky je elektrifikovaná, automatizovaná a digitálna. Ložiská sú dôležitým komponentom, ktorý v budúcnosti umožní úžitkovým vozidlám jazdiť na cestách ešte efektívnejšie a bezpečnejšie. „Najmä v ťažkej nákladnej doprave je v ložiskách obrovský potenciál pre úsporu - a to platí pre konvenčné aj elektrifikované pohony,“ hovorí Matthias Zink, výkonný riaditeľ Automotive Technologie v Schaeffler. Spoločnosť Schaeffler vyvíja špeciálne ložiskové riešenia pre ľahké a ťažké úžitkové vozidlá už viac ako 100 rokov a ročne vyrobí viac ako 80 miliónov ložísk pre tento segment. Budúci vývoj sa zameriava na ložiskové riešenia pre elektrifikované pohony, automatizovanú jazdu a digitalizáciu.

Elektrifikované a efektívne: Ložiská pre efektívne hnacie ústrojenstvo
Ložiská majú obrovský potenciál znižovať straty v ľahkých a najmä ťažkých úžitkových vozidlách, a tým znižovať spotrebu a emisie CO2. „V elektrifikovaných pohonoch umožňujú vysokoúčinné ložiská dlhší dojazd pri rovnakej kapacite batérie alebo rovnaký dojazd pri nižšej kapacite batérie,“ hovorí Dieter Eireiner, vedúci obchodnej divízie ložísk spoločnosti Schaeffler. To následne znižuje obstarávacie a prevádzkové náklady prevádzkovateľov vozových parkov alebo umožňuje dosiahnuť vyššie užitočné zaťaženie na jednu jazdu. Spoločnosť Schaeffler preto neustále optimalizuje svoje ložiská pomocou nových tesnení, optimalizovanej konštrukcie a stále menších tolerancií. Spoločnosť teraz vyvinula jednotku ložísk kolies špeciálne pre úžitkové vozidlá, ktorá opäť výrazne znižuje treciu silu. Odborníci spoločnosti Schaeffler sa spoliehajú na inovatívny dizajn, nový typ tepelného spracovania a upravenú koncepciu tesnenia. Na príklade poháňanej 13-tonovej zadnej nápravy to znamená o 56 % nižšie trenie a úsporu energie až 600 W. Pre úžitkové vozidlo s elektrickým dojazdom 500 kilometrov to znamená úsporu energie až 11 kWh pri každom nabití. Ak sa výrobca rozhodne primerane znížiť kapacitu batérie, môže výrazne ušetriť náklady.

Spoločnosť Schaeffler vyvinula trojradové guľôčkové ložisko TriFinity pre ľahké úžitkové vozidlá od pick-upov až po dodávky. V porovnaní so štandardným ložiskom s dvoma radmi guľôčok umožňuje TriFinity prenášať väčšie zaťaženie nápravy, čo je dôležité napríklad v mestskej doprave, a znižuje spotrebu energie vozidla.

Zaisťujú optimálnu spotrebu: Ložiská kolies s integrovanou funkciou dopĺňania tlaku v pneumatikách
Tlak v pneumatikách má významný vplyv na spotrebu paliva a opotrebovanie pneumatík nákladných vozidiel. Manuálne nastavovanie tlaku pri každej jazde a za každého počasia je však časovo náročné a často sa zanedbáva. Spoločnosť Schaeffler vyvinula ložisko kolesa s integrovaným tesnením, ktoré pomáha optimálne prispôsobiť tlak v pneumatike aktuálnym podmienkam počas jazdy - a to bez manuálneho nastavovania vodičom. „Vďaka tomuto riešeniu znižujeme spotrebu, emisie CO2 a opotrebovanie pneumatík. Prevádzkovateľ vozového parku tak šetrí prevádzkové náklady a zároveň sa zvyšuje bezpečnosť,“ hovorí Dr. Dieter Eireiner. Zvláštnosťou je, že ložisko kolesa má rotačný prívod stlačeného vzduchu do pneumatiky. Po integrácii do systémov výrobcu vozidla je vďaka nemu možné automatické zníženie alebo zvýšenie tlaku v pneumatikách na všetkých nápravách. Keď je vozidlo naložené, tlak v pneumatikách sa môže automaticky zvýšiť na optimálnu hodnotu. Hneď po vyložení sa vzduch z pneumatík opäť uvoľní. Vysoké teploty môžu tiež spôsobiť zvýšenie tlaku v pneumatikách, čo nielenže poškodzuje pneumatiky, ale aj predlžuje brzdnú dráhu. Aj v tomto prípade pomáha nové ložisko kolesa od spoločnosti Schaeffler udržiavať tlak v pneumatikách na optimálnej hodnote. Systém má ďalšiu pridanú hodnotu pri terénnych aplikáciách: Na nespevnenom povrchu, ako je blato alebo piesok, vodiči zámerne znižujú tlak v pneumatikách, aby mali väčšiu trakciu. Po návrate na spevnenú cestu sa pneumatiky opäť dofúkajú. V budúcnosti sa tieto nastavenia budú dať realizovať automaticky prostredníctvom systému ložísk kolies so zabudovaným nafukovaním.

Automatizované a digitálne: Nové inteligentné ložiská kolies so smart senzormi
S novým inteligentným ložiskom kolesa chce spoločnosť Schaeffler pomôcť digitalizovať nákladné vozidlá a urýchliť vývoj automatizovanej jazdy. Vďaka smart senzorom je možné na diaľku sledovať technický stav ložiska a kolies, čo je dôležitá pridaná funkcia, keďže v štyroch z desiatich prípadov sú príčinou poruchy vozidla poškodené pneumatiky alebo brzdy. Vďaka tejto novej funkcii dokážu prevádzkovatelia vozových parkov sledovať stav vozidiel na cestách a dostávať včasné upozornenia na možné poškodenia a poruchy, aby mohli vykonať preventívnu údržbu. Integrované senzory okrem toho v zlomku sekundy zmerajú sily na kolesách, brzdné sily, vibrácie a teplotu na hlave kolesa. „Naše inteligentné ložisko kolesa poskytuje cenné údaje potrebné pre automatizovanú jazdu a digitálne služby,“ hovorí Dieter Eireiner. Na základe získaných údajov je napríklad možné zistiť posunutie nákladu alebo vyhodnotiť stav a povrch vozovky.

Schaeffler na IAA Transportation 2022 v Hannoveri
Spoločnosť Schaeffler je po prvýkrát vystavovateľom na veľtrhu IAA Transportation, ktorý je poprednou medzinárodnou platformou pre dopravný a logistický priemysel. V Hannoveri bude spoločnosť prezentovať riešenia z oblasti pohonov a podvozkov.

Spoločnosť Schaeffler nájdete v hale 12, stánok B37, ako aj vo vonkajšom areáli v stánku U47.

Tlačová konferencia: pondelok, 19.9.2022, 15:45 – 16:00, hala 12, stánok B37

IAA Conference: utorok, 20.9.2022, 16:30 – 17:15, diskusia na pódiu s pánom Matthiasom Zinkom, výkonným riaditeľom Automotive Technologies.

Tlačovú fotografiu pána Matthiasa Zinka nájdete tu: www.schaeffler.com/en/executive-board

Vydavateľ: Schaeffler SK
Krajina vydania: Slovensko

Príslušné média

Terms of use for Schaeffler press pictures

Schaeffler press pictures may only be used for editorial purposes. Unless otherwise stated, all copyrights and rights of use and exploitation are owned by Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Germany) or by one of its affiliated companies. The reproduction and publication of Schaeffler press pictures is only permitted if the source is stated as follows: "Image: Schaeffler". The pictures may be used free of charge in such cases. The use of pictures for advertising or other commercial purposes, in particular their disclosure to third parties for commercial purposes, is hereby prohibited. Pictures may only be edited with the approval of Schaeffler.

We kindly request that a specimen copy be sent to us when Schaeffler press pictures are published in printed media (or a digital copy in the case of publication in electronic media). When using Schaeffler press pictures in films, please notify us and state the title of the film.

Use and utilization of Schaeffler press pictures is subject to the substantive laws of Germany without its conflict of law provisions. The place of competent jurisdiction shall be Nuremberg, Germany.

Postal address:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG
Corporate Communication
Industriestraße 1-3
91074 Herzogenaurach
Germany

presse@schaeffler.com

sťahovanie

Tlačové správy

Balík (tlačová správa + média)

Zdielať stránku

Schaeffler applies cookies to secure an optimal use. With the further use of this website you accept the application of cookies. More Information

Akceptovať