Hľadaný výraz

Štart sériovej výroby elektrických motorov v nábojoch kolies Svetová premiéra: Schaeffler elektrifikuje komunálne vozidlá elektrickým pohonom priamo v kolesách

Pressrelease Stage Image
Všetky komponenty potrebné pre pohon a brzdenie sú integrované priamo v ráfiku a nie v strede vozidla alebo na hnacích nápravách. Vďaka tomu sa šetrí priestor a s vozidlami sa v mestskej premávke oveľa ľahšie manévruje. Foto: Schaeffler (Frank Eppler)

23.03.2023 | Kysuce / Skalica

  • Spoločnosť Schaeffler dodáva prvým zákazníkom plne elektrický pohon v nábojoch kolies
  • Vďaka elektrickému pohonu priamo v kolese sú zametacie vozidlá, malé dodávky a snehové pluhy agilnejšie, tichšie a lokálne bez emisií CO2
  • Nová technológia pohonu urýchľuje elektrifikáciu komunálnych vozidiel a umožňuje nové architektúry vozidiel.

Elektrifikácia trochu inak: V najbližších mesiacoch spoločnosť Schaeffler zaháji sériovú výrobu svojich vysokoúčinných pohonov nábojov kolies, a to hneď pre troch zákazníkov zo segmentu kompaktných komunálnych vozidiel. Plne elektricky poháňané zametacie vozidlá, transportéry a snehové pluhy tak jazdia lokálne bez emisií CO2 a prispievajú k lepšej kvalite ovzdušia v mestách. „Spoločnosť Schaeffler prináša novú energiu do pohonu malých, ľahkých, elektrických úžitkových vozidiel v centrách našich miest,“ hovorí Matthias Zink, výkonný riaditeľ Schaeffler Automotive Technologies. Osobitosťou inovatívneho pohonu nábojov kolies je, že všetky komponenty potrebné pre pohon a brzdenie sú integrované priamo v ráfiku, a teda nie v strede vozidla alebo na hnacích nápravách. Tým sa šetrí priestor a vozidlá sú v mestskej premávke oveľa agilnejšie a ľahšie sa s nimi manévruje. Vďaka plne elektrickému pohonu s nízkou hlučnosťou je ich prevádzka veľmi tichá, a tak môžu pracovať na peších zónach, v uliciach a obytných zónach v dlhšom prevádzkovom čase, pretože výrazne menej rušia obyvateľov.

Jednou z prvých spoločností, ktoré tento rok uviedli na trh multifunkčné vozidlo s pohonom nábojov kolies od spoločnosti Schaeffler, je Jungo. Výsledkom spolupráce oboch partnerov je pohon prispôsobený na špeciálne každodenné požiadavky komerčného využitia. „Elektrické motory v kolesách a technológia brzdenia eliminujú potrebu výmeny oleja a výrazne zvyšujú výkonnosť našich vozidiel z hľadiska účinnosti, pomeru výkonu a hmotnosti, bezpečnosti, ovládateľnosti a spoľahlivosti brzdenia,“ povedal Nicolas Jungo, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Jungo.

Efektívne riešenie pre rôzne koncepcie priestoru a mobility
Oblasť použitia pohonu nábojov kolies v mobilných pracovných strojoch v mestách je široká – čistenie ulíc, odpratávanie snehu, zber odpadkov. „Aj v tomto segmente vozidiel je otázkou, ako môžeme čo najrýchlejšie a najefektívnejšie znížiť emisie CO2. Odpoveďou je elektrifikácia,“ hovorí Dr. Jochen Schröder, vedúci divízie E-mobility spoločnosti Schaeffler. S novou technológiou pohonu spoločnosť vstupuje na nový a neustále rastúci trh a v budúcnosti plánuje pohonom nábojov kolies vybaviť stále viac pracovných vozidiel pre mestá a obce, v areáloch tovární a logistických centrách, v prístavoch, na veľkých parkoviskách a letiskách. Keďže vozidlá tu majú pevne stanovený plán jázd, sú vhodné najmä pre e-pohony s pevne stanoveným dojazdom a plánovateľným časom nabíjania. Prevádzkovatelia vozidiel profitujú aj z toho, že ložiská kolies a prevody pohonnej jednotky sú dimenzované na mimoriadne dlhú životnosť, vďaka čomu sa výrazne znižuje potreba údržby.

Zvláštnosťou plne elektrického pohonu nábojov kolies je usporiadanie pohonnej jednotky: elektromotor (stator a rotor) spolu s prevodovkou a mechanickou trecou brzdou sú umiestnené okolo ložiska kolesa vo vnútri ráfika, čím sa šetrí miesto. Získa sa tým voľný priestor vo vozidle, napríklad pre batériu alebo uloženie nákladu. Pre výrobcov to tiež vytvára väčšiu konštrukčnú slobodu na vývoj rôznych koncepcií mobility až po riešenia valivých podvozkov. „Vďaka vysoko integrovaným elektrickým pohonom nábojov kolies zlepšujeme manévrovateľnosť vozidiel – dôležitý predpoklad pre automatizovanú jazdu v budúcnosti,“ hovorí Jochen Schröder.

Motor v kolesách šetrí miesto a zlepšuje jazdnú dynamiku
Vďaka kompaktnej konštrukcii sa pohon náboja kolesa vrátane prevodovky zmestí do 14-palcového ráfika. Na druhej strane, menič môže byť umiestnený kdekoľvek vo vozidle a ovláda jeden alebo dva motory v nábojoch kolies. V závislosti od aplikácie je možné hnací výkon motora škálovať. Pohybuje sa od 7 do 26 kW (nominálny) a dosahuje špičkový výkon 60 kW. Krútiaci moment generovaný elektromotorom sa prostredníctvom prevodovky prenáša priamo na koleso. Tento priamy prenos znižuje energetické straty, vďaka čomu je pohon vysoko účinný. Ďalšou výhodou je, že krútiaci moment a smer otáčania sú riadené samostatne pre každé koleso, vďaka čomu vozidlo s pohonom všetkých kolies zvládne bez problémov kopce, a to aj v zimných podmienkach. Spoločnosť Schaeffler vyvíja motory s nábojmi kolies pre elektrické napätie 48 V a 400 V, pričom v budúcnosti sú možné aj vyššie napätia.

Ďalšie informácie

Technický príspevok k motorom v nábojoch kolies a riešeniam valivých podvozkov od spoločnosti Schaeffler (Angličtina)

Vydavateľ: Schaeffler Slovakia
Krajina vydania: Slovensko

Príslušné média

Terms of use for Schaeffler press pictures

Schaeffler press pictures may only be used for editorial purposes. Unless otherwise stated, all copyrights and rights of use and exploitation are owned by Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Germany) or by one of its affiliated companies. The reproduction and publication of Schaeffler press pictures is only permitted if the source is stated as follows: "Image: Schaeffler". The pictures may be used free of charge in such cases. The use of pictures for advertising or other commercial purposes, in particular their disclosure to third parties for commercial purposes, is hereby prohibited. Pictures may only be edited with the approval of Schaeffler.

We kindly request that a specimen copy be sent to us when Schaeffler press pictures are published in printed media (or a digital copy in the case of publication in electronic media). When using Schaeffler press pictures in films, please notify us and state the title of the film.

Use and utilization of Schaeffler press pictures is subject to the substantive laws of Germany without its conflict of law provisions. The place of competent jurisdiction shall be Nuremberg, Germany.

Postal address:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG
Corporate Communication
Industriestraße 1-3
91074 Herzogenaurach
Germany

presse@schaeffler.com

sťahovanie

Tlačové správy

Balík (tlačová správa + média)

Zdielať stránku

Schaeffler applies cookies to secure an optimal use. With the further use of this website you accept the application of cookies. More Information

Akceptovať