Hľadaný výraz

Schaeffler oznamuje štrukturálne opatrenia v Európe na zvýšenie konkurencieschopnosti

Schaeffler headquarters in Herzogenaurach

05.11.2024 | Kysuce/Skalica

  • Program opatrení zahŕňa tri hlavné oblasti:
    (1) Zlepšenie výsledku v divízii Bearings & Industrial Solutions
    (2) Realizácia synergií vyplývajúcich zo zlúčenia so spoločnosťou Vitesco
    (3) Úpravy kapacít v dôsledku prebiehajúcej transformácie automobilového dodávateľského priemyslu
  • Hrubé zníženie počtu pracovných miest v Európe o približne 4 700 pracovných miest, z toho približne 2 800 v Nemecku; Presuny výroby znižujú čistý pokles pracovných miest v Európe na 3 700
  • Redukcia sa týka najmä desiatich závodov v Nemecku, piatich ďalších zasiahnutých lokalít v Európe vrátane zatvorenia dvoch prevádzok
  • Do konca roka 2029 sa má realizovať očakávaný potenciál úspor vo výške približne 290 miliónov eur ročne; očakávajú sa jednorazové výdavky vo výške približne 580 miliónov eur
  • Realizácia opatrení prebieha sociálne zodpovedným spôsobom na základe dohody o budúcnosti z roku 2018
  • Dlhodobé zvýšenie konkurencieschopnosti ako ústredný cieľ

Predstavenstvo spoločnosti Schaeffler AG rozhodlo o štrukturálnych opatreniach s regionálnym zameraním na Nemecko a Európu, ktorých cieľom je dlhodobé zvýšenie konkurencieschopnosti. Je to reakcia spoločnosti na náročné trhové prostredie, zvyšujúcu sa intenzitu globálnej konkurencie a prebiehajúcu transformáciu, najmä v automobilovom dodávateľskom priemysle.

Štrukturálne opatrenia sa v zásade zameriavajú na tri oblasti činnosti. Prvá je zameraná na potrebné zlepšenie výsledku v divízii Bearings & Industrial Solutions, ktorá čelí pretrvávajúcemu ekonomickému oslabeniu, štrukturálnym problémom a zvýšenej intenzite konkurencie.

Druhá oblasť sa zaoberá už skôr oznámenou realizáciou synergií zo zlúčenia so spoločnosťou Vitesco Technologies Group AG (ďalej len „Vitesco“), ktoré sa dosiahnu najmä prostredníctvom synergií predaja a nákupu, ale čiastočne aj prostredníctvom zníženia počtu zamestnancov.

Tretia oblasť zahŕňa opatrenia vyplývajúce z prebiehajúcej transformácie automobilového dodávateľského priemyslu. Zohľadnené sú opatrenia súvisiace s klesajúcim objemom technológie spaľovacích motorov a súčasným oslabovaním nových programov pre elektrické pohony v Európe. Dôsledkom toho sú opatreniami zasiahnuté divízie Powertrain & Chassis, ako aj divízia E-Mobility.

Hrubé zníženie o 4 700 pracovných miest v Európe
Opatrenia počítajú s hrubým znížením približne o 4 700 pracovných miest, z toho približne 2 800 v Nemecku. Presunom výroby sa čisté zníženie redukuje na približne 3 700 pracovných miest. To zodpovedá približne 3,1 % z celkového počtu zamestnancov po zlúčení, ktorý sa od októbra 2024 zvýšil približne o 35 000 na ca. 120 000 zamestnancov.

Opatrenia na znižovanie počtu zamestnancov sa týkajú desiatich závodov v Nemecku. Okrem toho je zasiahnutých päť ďalších závodov v Európe, z ktorých sa dva majú zatvoriť. Viac informácií o týchto závodoch bude oznámených do konca roka. Väčšina opatrení sa má realizovať v rokoch 2025 až 2027.

Potenciál úspory vo výške približne 290 miliónov eur ročne do roku 2029
Opatrenia povedú od roku 2029 k ročnému potenciálu úspory vo výške približne 290 miliónov eur, z toho približne 75 miliónov eur pripadá na nákladové synergie vyplývajúce zo zlúčenia so spoločnosťou Vitesco, ktoré sú zahrnuté v cieli 600 miliónov eur ročne uvedenom v čase oznámenia transakcie. Realizácia dnes oznámených opatrení si vyžaduje jednorazové výdavky vo výške približne 580 miliónov eur, ktoré tvoria najmä rezervy a náklady na presun výroby.

Opatrenia dohodnuté v súvislosti s už oznámenými programami spoločností Vitesco a Schaeffler sa budú naďalej realizovať podľa plánu.

Klaus Rosenfeld, predseda predstavenstva spoločnosti Schaeffler AG, povedal: „Pomocou dnes oznámených opatrení riešime tri veci: Vraciame našu obchodnú činnosť v oblasti ložísk a priemyslu späť na správnu cestu. Po druhé, realizujeme nákladové synergie zo zlúčenia s Vitesco Technologies. A po tretie, pokračujeme v transformácii divízií Powertrain & Chassis a E-Mobility. Tento program je v súčasnom prostredí nevyhnutný na zabezpečenie dlhodobej konkurencieschopnosti skupiny Schaeffler. Budeme ho realizovať sociálne zodpovedným a starostlivo uváženým spôsobom.“

Divízia Bearings & Industrial Solutions upravuje kapacity
V divízii Bearings & Industrial Solutions boli už v uplynulých mesiacoch prijaté opatrenia proti pokračujúcemu poklesu dopytu. Popri znižovaní kont flexibilného pracovného času, tzv. kurzarbeit a skrátení týždenného pracovného času v niektorých oblastiach boli iniciované a zintenzívnené opatrenia na podporu predaja a zníženie externých nákladov na servis a údržbu. Vzhľadom na pretrvávajúcu zložitú situáciu na trhu už táto kombinácia opatrení nepostačuje.

„Najmä v Európe je dopyt v mnohých odvetviach trvalo slabý a vedie k nadmerným kapacitám v nemeckých a európskych závodoch. Z tohto dôvodu sú potrebné štrukturálne úpravy na optimalizáciu našej nákladovej základne, konsolidáciu aktivít a trvalé zlepšenie konkurencieschopnosti spoločnosti. Okrem úprav kapacity si to vyžaduje ďalšie lokalizácie, o ktorých budeme diskutovať v úzkej súčinnosti so zamestnancami,“ povedal Sascha Zaps, člen predstavenstva za oblasť Bearings & Industrial Solutions.

Konsolidačnými aktivitami, úpravami kapacít a presunom výroby, ale aj znižovaním počtu pracovných miest v centrálnych administratívnych oblastiach sú výrazne zasiahnuté najmä závody v Schweinfurte a Homburgu.

V divízii Bearings & Industrial Solutions v závode v Homburgu sa vyrábajú komponenty pre pohonné systémy, vedenia a mechatronické systémové riešenia v oblasti lineárnej techniky. V dôsledku pretrvávajúceho slabého dopytu v sektore priemyselnej automatizácie dôjde k presunu aktivít v oblasti lineárnej techniky s cieľom ich konsolidácie. Opatrenie povedie k zlepšeniu konkurencieschopnosti a nákladovej efektívnosti v oblasti lineárnej techniky. Ďalšie dva výrobné závody sídliace v Homburgu nebudú presunom výroby dotknuté.

Hlavný závod divízie Bearings & Industrial Solutions vo Schweinfurte prevezme výrobu a zamestnancov bývalého závodu Ewellix v prístave Schweinfurt, ktorý sa nachádza vo vzdialenosti asi päť kilometrov. V rámci integrácie spoločnosti Ewellix do skupiny Schaeffler bude okrem toho aj mimo Európy zatvorený bývalý závod Ewellix v Taoyuane.

Činnosť spoločnosti Melior Motion GmbH v meste Hameln, získanej v roku 2022, v ktorej sa vyrábajú hlavne planétové prevodovky pre priemyselné roboty, bude ukončená a budú sa hľadať možnosti na jej predaj.

Pre závod v Steinhagene, kde spoločnosť Schaeffler vyrába najmä guľôčkové ložiská pre rôzne priemyselné aplikácie, bolo so zástupcami zamestnancov dohodnuté vypracovanie konceptu ohľadom možností budúcnosti závodu.

Realizácia nákladových synergií zo zlúčenia so spoločnosťou Vitesco
V rámci integrácie sa spoločnosti Schaeffler a Vitesco dohodli na synergiách vo výške približne 600 miliónov eur ročne, ktoré sa majú dosiahnuť v roku 2029 predovšetkým prostredníctvom rastu a úspor z rozsahu v oblasti nákupu. Ako už bolo avizované, druhá časť synergií sa má realizovať aj prostredníctvom opatrení na zníženie počtu zamestnancov. Týka sa to najmä funkčných oblastí a centrálnych oddelení v centrálach v Regensburgu a Herzogenaurachu, ale aj oblasti výskumu a vývoja.

Regensburg bude sídlom obchodnej oblasti Powertrain Solutions divízie Powertrain & Chassis spoločnosti Schaeffler. Sídlo novej divízie E-Mobility spoločnosti Schaeffler bude v Herzogenaurachu, ktorý zostáva aj sídlom centrály skupiny.

V dôsledku toho úpravy povedú k zníženiu počtu pracovných miest o približne 600, čo pripadá na Nemecko a do značnej miery na oba uvedené závody. Obe spoločnosti sa na týchto číslach podieľajú približne v rovnakom pomere.

Transformácia v divíziách Powertrain & Chassis a E-Mobility
V divízii Powertrain & Chassis si neustále napredujúca transformácia vyžaduje ďalšie úpravy, ktoré boli v uplynulých rokoch definované v spoločnostiach Schaeffler i Vitesco. Vzhľadom na nižší dopyt v dôsledku pretrvávajúceho poklesu v oblasti spaľovacích motorov sa realizujú ďalšie úpravy na ďalšie zníženie nákladovej základne. Zasiahnuté sú najmä závody Herzogenaurach, Schwalbach a Regensburg.

V rámci systematického postupu divízie E-Mobility a riadenia portfólia v bývalej spoločnosti Vitesco sa teraz do konkrétneho plánovania dostávajú ďalšie opatrenia, ktoré boli oznámené už pred zlúčením. V skorších fázach sa tiež očakával silnejší rast, najmä medzi európskymi výrobcami OEM, ktorý sa v súčasnosti nerealizuje. Okrem toho zvýšená konkurencia vedie k ďalšiemu zvyšovaniu cenového a nákladového tlaku a výraznejšej lokalizácii služieb výskumu a vývoja, najmä v Číne. To sa dotkne predovšetkým prevádzok v Regensburgu, Norimbergu a Berlíne.

Sociálne zodpovedná implementácia v rámci dohody o budúcnosti
V Nemecku pre realizáciu opatrení naďalej platí dohoda o budúcnosti uzavretá s organizáciou IG Metall v roku 2018. Zníženie počtu pracovných miest sa má dosiahnuť najmä fluktuáciou, programami dobrovoľného odchodu a zmluvami o ukončení pracovného pomeru a čiastočnom odchode do dôchodku. „Sme v úzkom kontakte so zástupcami našich zamestnancov. Našou spoločnou dohodou je, že sa opatrenia budú na základe dohody o budúcnosti vykonávať spravodlivým a sociálne zodpovedným spôsobom. Okrem toho budeme naďalej investovať do kvalifikácie a vzdelávania predovšetkým v našich domovských závodoch v Nemecku,“ povedala Dr. Astrid Fontaine, členka predstavenstva pre ľudské zdroje a riaditeľka pracovných vzťahov v spoločnosti Schaeffler AG.

Spoločnosť Schaeffler dôsledne a nepretržite investuje do vzdelávania a ďalšieho vzdelávania svojich zamestnancov v Nemecku a Európe. Od roku 2022 sa ďalšieho vzdelávania a rekvalifikácie zúčastnilo a úspešne sa kvalifikovalo na nové úlohy a technológie budúcnosti približne 40 000 zamestnancov v celej Európe, z toho takmer 19 000 v Nemecku. Dôsledná ďalšia kvalifikácia je kľúčom k tomu, aby sa do zmeny zapojilo čo najviac zamestnancov.

„Týmito štrukturálnymi opatreniami robíme dôležitý krok smerom k zabezpečeniu konkurencieschopnosti spoločnosti Schaeffler. V súčasnej situácii na trhu a konkurencii neexistuje žiadna alternatíva k uvedeným opatreniam. Náš záväzok voči Nemecku ako miestu podnikania stále platí. V záujme našich zákazníkov a zamestnancov budeme naďalej investovať do oblastí a technológií budúcnosti v Nemecku a Európe,“ povedal Klaus Rosenfeld.


Výpovede a prognózy orientované na budúcnosť
Pri určitých výpovediach v tejto tlačovej správe ide o výpovede orientované na budúcnosť, ktoré sú, prirodzene, spojené s celým radom rizík, neistôt a domnienok, ktoré môžu viesť k tomu, že skutočné výsledky alebo vývoj sa budú výrazne odlišovať od výsledkov a vývoja uvedených alebo zahrnutých vo výpovediach orientovaných na budúcnosť. Tieto riziká, neistoty a domnienky sa môžu negatívne prejaviť na výsledku a finančných dôsledkoch zámerov a vývojov popísaných v tomto dokumente. Nejestvuje žiadny záväzok z dôvodu nových informácií, budúceho vývoja alebo z iných dôvodov výpovede smerované na budúcnosť aktualizovať alebo meniť prostredníctvom verejného oznámenia. Príjemcovia tejto tlačovej správy by sa nemali nepomerným spôsobom spoliehať na výpovede smerované na budúcnosť, ktoré odrážajú výlučne stav k dátumu tejto tlačovej správy. Výpovede uvedené v tejto tlačovej správe ohľadom trendov alebo vývoja v minulosti by sa preto nemali považovať za výpovede o tom, že tieto trendy a vývoj budú pokračovať aj v budúcnosti. Vyššie uvedené upozornenia treba posudzovať v súvislosti s neskoršími ústnymi alebo písomnými na budúcnosť orientovanými výpoveďami spoločnosti Schaeffler alebo osôb konajúcich v jej mene.

Vydavateľ: Schaeffler Slovakia
Krajina vydania: Slovensko

sťahovanie

Tlačové správy

Balík (tlačová správa + média)

Zdielať stránku

Schaeffler applies cookies to secure an optimal use. With the further use of this website you accept the application of cookies. More Information

Akceptovať