Spoločnosť Schaeffler špecifikuje štrukturálne opatrenia mimo Nemecka
27.11.2024 | Kysuce/Skalica
- Výroba ložísk divízie Bearings & Industrial Solutions v závode Berndorf (Rakúsko) sa má ukončiť.
- Závody na Kysuciach (Slovensko) a v Brašove (Rumunsko) prevezmú výrobné kapacity, ale tiež sa ich dotkne znižovanie počtu zamestnancov.
- Výroba spojok v Sheffielde (Anglicko) sa má ukončiť a bude prebiehať v iných závodoch v Európe i mimo nej.
Predstavenstvo spoločnosti Schaeffler AG 5. novembra 2024 oznámilo štrukturálne opatrenia v Európe zamerané na dlhodobé zvýšenie konkurencieschopnosti. Po oznámení najviac dotknutých závodov nachádzajúcich sa v Nemecku, môžu byť zverejnené podrobnosti o štyroch ďalších zasiahnutých európskych závodoch.
Štrukturálne opatrenia v Európe mimo Nemecka sú zamerané najmä na divíziu Bearings & Industrial Solutions, ktorá čelí pretrvávajúcej slabej ekonomike, štrukturálnym problémom a zvýšenej intenzite konkurencie. Okrem toho ide o opatrenia vyplývajúce z prebiehajúcej transformácie dodávateľského automobilového priemyslu, pričom sa zohľadňuje aj klesajúci objem technológie spaľovacích motorov v Európe. V dôsledku toho je opatreniami ovplyvnená divízia Powertrain & Chassis.
Ako už bolo oznámené 5. novembra 2024, je v rámci Európy zasiahnutých celkovo 4 700 pracovných miest, z toho približne 2 800 v Nemecku a 1 900 v európskych závodoch mimo Nemecka. Vďaka presunom výroby sa čistý pokles v Európe zníži približne na 3 700 pracovných miest.
Divízia Bearings & Industrial Solutions – Berndorf, Brašov a Kysuce
V divízii Bearings & Industrial Solutions sa plánuje ukončenie výroby v závode v Berndorfe (Rakúsko). Spoločnosť Schaeffler tu v súčasnosti vyrába ložiská kolies a moduly nábojov kolies, ako aj ložiská prevodoviek pre automobilový priemysel, ostatné priemyselné odvetvia a trh s náhradnými dielmi. Tieto výrobky sa používajú predovšetkým v ťažkých úžitkových vozidlách, ako sú nákladné autá, traktory a stavebné stroje.
Tieto sektory podliehajú silným výkyvom dopytu, ako aj veľmi vysokému tlaku na náklady a ceny v dôsledku rastúcej konkurencie ázijských výrobcov na európskom trhu. Vzhľadom na pomerne malú veľkosť závodu je ťažké alebo nemožné tieto výkyvy tlmiť spoľahlivým plánovaním a ekonomicky rozumným spôsobom. Prudký nárast nákladov na materiál, energiu a personál v posledných rokoch nemožno kompenzovať ďalšími úpravami cien pre zákazníkov. V budúcnosti sa majú výrobky vyrábať v ekonomickejších lokalitách výrobnej siete v Európe, Číne a Ázii. Zamestnanci odbytu v závode v Berndorfe sa presťahujú do nových priestorov.
Závod v Brašove v Rumunsku je tiež ovplyvnený konsolidačnými opatreniami. Výrobné kapacity pre štandardné ložiská sa vytvárajú v Ázii a pre mosadzné klietky prebieha konsolidácia mimo závodu. Okrem toho sa v Brašove majú vybudovať výrobné kapacity, napríklad pre priemyselné výrobky pre potreby európskych zákazníkov. V Brašove sa tiež budú konsolidovať lineárne produkty z Homburgu a Taoyuanu, čím sa závod stane centrálnym výrobným závodom pre lineárne komponenty. Závod zostane globálnym vedúcim závodom pre veľké ložiská s priemerom do štyroch metrov vrátane výroby komponentov pre tieto ložiská. Plánujú sa aj potrebné investície.
Na Kysuciach (Slovensko) vyrába spoločnosť Schaeffler produkty pre všetky štyri divízie. Za účelom zlepšenia výrobných nákladov dochádza k úprave personálnej štruktúry. Zároveň sa plánuje vytvorenie ďalších výrobných liniek ložísk, ktoré sa v súčasnosti nachádzajú v Berndorfe (Rakúsko). Závod zostáva kľúčový pre výrobu komponentov pre spaľovacie a hybridné pohony, ako aj pre oblasť podvozkov. Okrem toho má veľký strategický význam pre orientáciu spoločnosti Schaeffler na e-mobilitu. Investície do výroby, výskumu a vývoja, ako aj do kampusu sa budú naďalej realizovať podľa plánu, aby bol závod pripravený na budúcnosť.
„Potrebná konsolidácia našej európskej výrobnej siete zlepší našu štruktúru nákladov a konkurencieschopnosť. Plány sa zameriavajú na zaistenie silnej pozície ložiskového odvetvia spoločnosti Schaeffler v budúcnosti, aby bola dlhodobo zisková a zabezpečila čo najlepšie zásobovanie zákazníkov. Naším cieľom je čo najrýchlejšie nájsť so zástupcami zamestnancov a zamestnancami prijateľné riešenia,“ povedal Sascha Zaps, výkonný riaditeľ divízie Bearings & Industrial Solutions.
Powertrain & Chassis – Plánované ukončenie výroby v Sheffielde
Závod Sheffield vo Veľkej Británii je priradený k divízii Powertrain & Chassis a vyrába spojkové systémy najmä pre osobné automobily, ale aj pre traktory, z ktorých väčšina ide na export. Celosvetovo klesajúci dopyt po spojkách vedie k nadmerným kapacitám vo výrobe.
Prechod na automatické prevodovky pre spaľovacie motory a elektrifikácia hnacej sústavy výrazne znížili celosvetový dopyt po osobných automobiloch s manuálnou prevodovkou. Tento vývoj vedie aj k značnej nadmernej kapacite v Sheffielde. Z tohto dôvodu bude výroba spojok pre osobné automobily lokalizovaná v Szombathely (Maďarsko). Výroba jednoduchých a dvojitých spojok pre traktory zo Sheffieldu bude prebiehať v závode Schaeffler v meste Hosur (India), kde dopyt po týchto produktoch neustále rastie. Tým sa znížia náklady na výrobu a prepravu a rozšíria sa výrobné kapacity na rastúcom trhu.
V dôsledku toho je po príslušných konzultáciách plánované vzdať sa sídla spoločnosti Schaeffler v Sheffielde a začleniť zamestnancov v nedotknutých centrálnych funkciách do kancelárie spoločnosti Schaeffler v Birminghame (Anglicko).
Matthias Zink, výkonný riaditeľ divízie Powertrain & Chassis, povedal: „Týmito starostlivo preverenými opatreniami spoločnosť Schaeffler prispôsobuje svoju výrobnú sieť v sektore spojok potrebám trhu. Ukončenie výroby v Sheffielde a konsolidácia výroby zabezpečí konkurencieschopnosť globálneho obchodu spoločnosti Schaeffler v oblasti spojok v prospech našich zákazníkov. Zároveň si uvedomujeme dôsledky a urobíme všetko, čo je v našich silách, aby sme spolu so zamestnancami v Sheffielde našli spravodlivé riešenia.“
Záväzok sociálne zodpovednej implementácie
Avizované opatrenia sa budú realizovať so zachovaním čo najvyššej miery sociálnej zodpovednosti v rokoch 2025 až 2027. Spoločnosť Schaeffler teraz zahajuje zákonom vyžadované konzultácie s volenými zástupcami zamestnancov v dotknutých závodoch a s Európskou zamestnaneckou radou.
Výpovede a prognózy orientované na budúcnosť
Pri určitých výpovediach v tejto tlačovej správe ide o výpovede orientované na budúcnosť, ktoré sú, prirodzene, spojené s celým radom rizík, neistôt a domnienok, ktoré môžu viesť k tomu, že skutočné výsledky alebo vývoj sa budú výrazne odlišovať od výsledkov a vývoja uvedených alebo zahrnutých vo výpovediach orientovaných na budúcnosť. Tieto riziká, neistoty a domnienky sa môžu negatívne prejaviť na výsledku a finančných dôsledkoch zámerov a vývojov popísaných v tomto dokumente. Nejestvuje žiadny záväzok z dôvodu nových informácií, budúceho vývoja alebo z iných dôvodov výpovede smerované na budúcnosť aktualizovať alebo meniť prostredníctvom verejného oznámenia. Príjemcovia tejto tlačovej správy by sa nemali nepomerným spôsobom spoliehať na výpovede smerované na budúcnosť, ktoré odrážajú výlučne stav k dátumu tejto tlačovej správy. Výpovede uvedené v tejto tlačovej správe ohľadom trendov alebo vývoja v minulosti by sa preto nemali považovať za výpovede o tom, že tieto trendy a vývoj budú pokračovať aj v budúcnosti. Vyššie uvedené upozornenia treba posudzovať v súvislosti s neskoršími ústnymi alebo písomnými na budúcnosť orientovanými výpoveďami spoločnosti Schaeffler alebo osôb konajúcich v jej mene.
Vydavateľ: Schaeffler Slovakia
Krajina vydania: Slovensko
Tlačové správy
Balík (tlačová správa + média)